وبلاگ
کارت عروسی ارزان

کارت دعوت اقتصادی

آیا کارت‌های عروسی گران هستند؟

در مقاله چرا باید کارت عروسی تهیه کرد؟ به طور مفصل به دلیل تهیه کارت عروسی و اهمیت آن پرداخته شد. پس از تصمیم مبنی بر تهیه کارت عروسی که بهترین شیوه‌ برای تهیه آن در مقاله بهترین راه برای خرید کارت عروسی  توضیح داده شده است، تعیین بودجه مهمترین کاری است که باید انجام دهیم. این مژده را به شما می‌دهیم که اغلب کم‌هزینه‌ترین قسمت در فرآیند برگزاری جشن عروسی، تهیه کارت دعوت است.

چه تعداد کارت نیاز داریم؟

برای مشخص کردن تعداد کارتهای لازم برای دعوت از مهمانانتان در ابتدا تعداد دقیق افرادی که قصد دارید به جشنتان دعوت کنید را محاسبه کنید. به نسبت یک سوم از تعداد مهمانانتان کارت عروسی نیاز دارید چراکه میانگین تعداد نفرات خانواده‌ها “معمولا” سه نفر است. برای مثال اگر تمایل دارید تعداد 450 نفر مهمان برای مراسمتان دعوت کنید، حداقل 150 عدد کارت عروسی نیاز دارید.

اما چند نکته را برای محاسبه تعداد دقیق کارت عروسی درنظر بگیرید. اولین و مهم‌ترین نکته آن است که به تعداد 20 تا 50 عدد کارت برای افرادی که به تنهایی دعوت می‌شوند در نظر بگیرید. اگر تعداد این افراد زیاد است تا 10% تعداد مهمانانتان را به تعداد کارت‌های عروسی‌ اضافه کنید. شمارش دقیق دوستان عروس و داماد که به تنهایی دعوت می‌شوند قسمت مهمی در تعیین تعداد کارتهای لازم است. به عنوان مثال برای همان تعداد 450 نفر مهمان، اگر تعداد زیادی مهمان تک نفره دارید، 45 عدد کارت به 150 عدد محاسبه شده در مثال بالا اضافه کنید که در این صورت تعداد کارتهای لازم به 195 عدد خواهد رسید.

نکته دوم در نظر گرفتن مهمانانی است که مطمئن هستیم به مراسم ما تشریف نمی‌اورند ولی دعوت از آنان ضروری است. به عنوان مثال مهمان عزیز سالمندی که به دلیل شرایط جسمانی امکان تردد و رفت و آمد به مکان‌های مختلف را ندارد، به احتمال زیاد از وجودشان در مراسم عروسی‌مان محرومیم ولی برای حفظ ادب و احترام برای ایشان، معمولا کارت دعوت جداگانه ارسال می‌شود.

نکته سوم در نظر گرفتن تعداد 10 الی 20 عدد کارت اضافه بر تمام محاسباتمان است. تجربه ما نشان داده است که بیشتر اوقات افرادی هستند که از قلم می‌افتند. زوج‌های زیادی را دیدیم که روزهای پایانی مانده به مراسم تعداد کمی کارت مجدد سفارش داده‌اند و با توجه به فرمی بودن هزینه چاپ هزینه زیادی را متقبل شده‌اند. در صورتی که اگر از ابتدا 10 کارت اضافه سفارش داده بودند، فق هزینه کارت را میپرداختند و چاپ برایشان هزینه‌ای نداشت.

کارت‌های عروسی ارزان قیمت چگونه‌اند؟

از آنجایی که امروزه هزینه‌های عروسی به شدت زیاد و گاها خارج از تصور شده، انتخاب مدل‌های کم‌هزینه اقتصادی و ارزان‌ بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مدل‌های بسیاری در دسته کارت‌های ارزان‌قیمت طراحی و چاپ شده است. کارت‌های آبرنگی یکی از پرطرفدارترین مدل‌های کارت عروسی ارزان قیمت هستند و استقبال بسیار خوبی از آن‌ها شده است. این کارت‌ها زیبایی و سادگی رو توأم با هم دارند. در عین حال حالتی فانتزی دارند و توجه زوج‌های زیادی را به خود جلب می‌کنند.

از طریق این لینک می‌توانید به دسته کارت‌ عروسی آبرنگی کارت نیک مراجعه کنید و مدلهای متنوع ما از این کارت‌های زیبا و ارزان را مشاهده نمائید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *