وبلاگ

بهترین راه برای خرید کارت عروسی و نکاتی که باید بدانیم

خرید کارت عروسی جزء آخرین مراحل از تدارکات برگزاری جشن عروسی است که معمولا با ذوق و سلیقه بیشتر از طرف عروس خانم‌ها دنبال می شود. اولین و مهم‌ترین نکته قبل از اقدام جهت تهیه کارت عروسی، اتفاق نظر عروس و داماد برای انتخاب نوع کارت است. به همین منظور حتما توصیه‌های زیر را مد نظر قرار دهید.

بررسی آنلاین انواع مدل‌ها

در صورت مراجعه به مراکز خرید کارت عروسی، با انبوهی از مدل‌های متنوع با قیمت‌های مختلف مواجه می‌شوید که این موضوع می‌تواند انتخاب نهایی را بسیار سخت کند. از این رو بهترین کار قبل از مراجعه حضوری، بررسی و مشاهده انواع مدل‌ها، قیمت‌ها و … بصورت آنلاین، مشخص کردن بودجه‌ای که میخواهید برای خرید کارت عروسی هزینه کنید و در نهایت نتیجه‌گیری برای انتخاب نوع کارت موردنظر است.

خرید آنلاین

خرید حضوری زمان و انرژی زیادی می‌طلبد. تجربه ما نشان داده است که اغلب اوغات زوج‌ها فرصت کافی برای خرید کارت  ندارند و با عجله خرید را انجام میدهند. همچنین امکان دارد تمام مدلهای موجود را مشاهده نکرده باشید. ترکیب این موارد میتواند باعث شود بعدا احساس پشیمانی کنید.

در صورتی که مشاهده انواع مدل‌های کارت دعوت منجر به اتفاق نظر عروس و داماد شد، خرید آنلاین از طریق وبسایت‌ها و پیج‌های اینستاگرام فعال در زمینه کارت عروسی، بهترین گزینه خواهد بود

خرید حضوری

برای برخی عروس و دامادها، قدم زدن در میان فروشگاه‌ها لذت بخش است و زمان کافی نیز دارند. همچنین برخی لازم میدانند که حتما کارت را از نزدیک مشاهده و لمس کنند و ابعاد، ضخامت و سایر ویژگی‌ها را بررسی نمایند. این گروه نیز میتوانند با بررسی وبسایت‌های موجود به اتفاق نظر برای خرید مدلی خاصی از کارت‌ها برسند.

به عنوان مثال برخی افراد انتخاب از بین کارت‌های کلاسیک یا گروهی دیگر انتخاب از بین کارتهای فانتزی را ترجیح می‌دهند. بزرگترین مزیت این کار، راحت شدن انتخاب از بین انبوه مدل‌های موجود در بازار می‌باشد و میتوانید پس از مراجعه حضوری به فروشگاه‌های کارت عروسی از فروشنده بخواهید فقط دسته مورد نظر شما را برایتان نمایش دهد.

نکاتی که برای خرید حضوری کارت عروسی باید بدانید تا متضرر نشوید

پس از طی این مراحل و انتخاب کارت مورد نظر توجه به چند نکته می‌تواند باعث خرید هرچه بهتر چه از نظر اقتصادی شود که به آنها اشاره می‌کنیم.
اولین و مهم ترین نکته برای خرید کارت‌های دعوت مونتاژ کارت‌ها می‌باشد. مونتاژ و سرهم‌بندی کارت‌های عروسی به عهده خریدار است. پس توجه به زمان مورد نیاز برای مونتاژ ضروری است. طبیعتاٌ هرچه اجزای کارت کمتر و مونتاژش ساده‌تر باشد، زمان کمتری باید اختصاص دهید. برای مراسم‌هایی که زمان کمی تا برگزاری آنها باقی مانده است، انتخاب کارت‌هایی با کمترین مراحل مونتاژ بهترین کار است. برای آگاهی از مدت زمان تقریبی مونتاژ هر کارت می‌توانید از فروشنده برای هر کارت توضیح بخواهید یا در صورت امکان درخواست کنید تا یک نمونه را برای شما مونتاژ کند.
نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد نحوه محاسبه قیمت نهایی کارت است. همان‌طور که در قسمت قوانین و شرایط اشاره شده است، قیمت کارت‌های دعوت شامل 3 دسته می‌شود .

  1.  هزینه کارت خام
  2.  هزینه چاپ
  3.  هزینه بسته‌بندی و ارسال

از سه مورد بالا، هزینه پیک و بسته بندی برای خرید حضوری حذف خواهد شد مگر آنکه برای دریافت کارت‌ها، ارسال با پیک به جای دریافت حضوری جایگزین شود. اما برای هزینه کارت خام و هزینه چاپ باید به این نکته توجه نمود که هزینه‌ای که در ابتدا برای کارت‌ها فروشنده اعلام می‌نماید هزینه کارت خام بدون احتساب هزینه چاپ می‌باشد.

متاسفانه گاها مشاهده می‌شود که هزینه‌ی کارت خام را به نسبت قیمت واقعی آن پایین‌تر اعلام می‌کنند تا شما احساس کنید که با قیمت بهتری نسبت به سایر فروشندگان در حال خرید هستید. اما در انتها با سوءاستفاده از آشنا نبودن به مشتریان به بحث چاپ و تحمیل هزینه‌های بالا و غیرمنطقی قیمت  پایین کارت را جبران می‌کنند. این عمل عموما با نارضایتی مشتری همراه می‌شود.

همچنین ممکن است هزینه کارت به همراه هزینه چاپ اعلام شود ولی هزینه اعلام‌شده با نوع چاپی متفاوت از چاپ روی نمونه کارت به شما گفته می‌شود که مجدد در انتهای ثبت سفارش هزینه اضافی برای شما به همراه خواهد داشت.

بهترین شیوه استعلام قیمت پس از انتخاب نوع کارت آن است که ابتدا تعداد مورد نظرتان را اعلام کنید، سپس نوع و تعداد چاپ‌هایی که کارت شما نیاز دارد را بپرسید و در آخر قیمت تمام شده کارت و چاپ با توجه به تعدادی که اعلام کردید را جویا شوید. به عنوان مثال برای کارتی که دارای 2 چاپ ( چاپ اسامی لاتین روی پاکت و چاپ نشانی و متن و اسامی به فارسی داخل کارت می باشد، مانند کد 9108 از مجموعه کارتهای ما)  به این شیوه پرسیده می شود: هزینه تمام شده تعداد x عدد از این مدل کارت به همراه هزینه های چاپ مانند این نمونه چقدر خواهد بود؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *